POLITISK BRUNCH med Lasse Jensen

18.11.2017 11:00

Lørdag 18. november 2017 kl. 11.00

Dansk Centralbibliotek (Blå Sal), Norderstr. 59

Lasse Jensen er en efterspurgt foredragsholder på medieområdet. Hans erfaring og viden om medier og journalistik - og hans kritisk-kærlige tilgang til faget - er anerkendt, og han har modtaget nogle af journalistikkens mest prestigefyldte priser. Berlingskes Journalistpris i 2006 og samme år Årets Otto, som er tv-produktionsbranchens ærespris for en livslang indsats for dansk tv. I 2009 fik han Publicistprisen for sin markante indsats for den danske medieverden.

Oktober 2017 er Lasse Jensen aktuel med en bog om sit liv som som journalist - fra skoleblade i Fredericia i tresserne over lokaljournalistikken til krigene i Biafra, Indokina, Cypern og El Salvador, om ni år i USA og udfordringerne i chefstolene på TV-Avisen, TV2-Nyhederne og de store omvæltninger i DR. Fra denne vinkel vil Lasse Jensen give sit besyv til debatten om mediernes forandrende rolle i vort samfund fra faktaresistens til faktatjek.

Brunch før og tid til debat med Lasse Jensen efter foredraget.

Entré: 10 €

Billetter kan købes og bestilles på Bysekretariatet,

tlf. 0461-14408 125/126/127

Arr: Sydslesvigsk Forening og SSW, Borgerforeningen, Sydslesvigs